Napisz i wytrenuj sieć neuronową zgadującą kolejne ruchy w grze Renju.
Wymagana skuteczność na zbiorze walidacyjnym to 70%.
Termin: 24 stycznia za 1,50 punktu
Termin: 31 stycznia za 0,75 punktu
Szczegółowa specyfikacja rozwiązania:
-
Baza gier i parser są tutaj (courtesy of Szymon Stankiewicz). Bazę podzieliliśmy na część treningową (80%), walidacyjną (10%) i testową (10%). Model powinien być trenowamy TYLKO na części treningowej. Proszę nie uczyć modelu na żadnych innych grach znalezionych w sieci.
Część testową udostępnię po terminie zakończenia projektu i będziemy jej wspólnie używać do ewaluacji konkursu.
Osoba z najwyższym wynikiem na zbiorze testowym (27 stycznia godz. 23:59) otrzyma +0,5 do oceny końcowej przy założeniu, że uzyska zaliczenie z przedmiotu w pierwszym terminie.
-
Dane podane są w postaci macierzy 15x15 wypełnionej liczbami, gdzie 0 to puste pule, 1 to pole z czarnym kamieniem a -1 to pole z białym kamieniem.
Wyniki podane są w postaci wektora o długości 225 (15*15), który jest spłaszczoną macierzą zawierającą zera wszędzie poza pozycją na której gracz wykonał ruch, gdzie znajduje się 1.
-
Na dobry początek warto spojrzeć do pracy Szymona Stankiewicza.