Kurs jest w dużej mierze oparty na materiale z książek:
Zestawy zadań będą publikowane co siedem dni (z pewnymi dłuższymi przerwami na święta lub kolokwia). Liczba zestawów będzie równa $Z$, gdzie $Z\in\{10,11,12\}$. Studenci przy pomocy elektronicznego formularza będą deklarować rozwiązania zadań z bieżącego zestawu. Deklaracja rozwiązania równoważna jest gotowości prezentacji rozwiązania przy tablicy. Prezentacja zadania co do zasady ma być bez pomocy (notatek). Oczywiście w sytuacji gdy zadanie jest bardzo rachunkowe będziemy robić wyjątki, jednak student(ka) ma rozumieć rozwiązanie bez notatek. Za deklarację bez pokrycia będą negatywne konsekwencje: zerowanie punktów za zestaw, ujemne punkty, rozmowa z Dziekanem, itp. Za rozwiązanie zadań pojedynczego zestawu będzie można uzyskać co najwyżej $X=\frac{20}{Z}$ punktów. Jeśli zestaw zawiera $N$ zadań, a student zadeklarował $M$ zadań, to student uzyskuje $\min(\frac{M}{0.8\cdot N},1)\cdot X$ punktów za zestaw. Deklaracje będą zbierane jedynie od studentów obecnych na zajęciach. Poza tym obecność nie będzie mieć wpływu na ocenę.
Rozwiązania wyróżnionych zadań domowych nie będą podlegać systemowi deklaracji i będą mogły być spisywane w grupach co najwyżej dwuosobowych (dwie osoby mogą być co najwyżej raz razem w grupie; studenci z różnych grup ćwiczeniowych mogą stworzyć grupę). Rozwiązania będą akceptowane jedynie w formacie pdf, który został wygenerowany przez kompilator Latexa. Rozwiązanie pisemne zadania będzie przyjmowane do 23:59:59 dnia poprzedzającego zajęcia na których omawiany jest zestaw z zadaniem. Rozwiązanie należy wysyłać na adres matematyka.dyskretna.tcs@gmail.com. Wysłanie rozwiązania równoważne jest gotowości prezentacji rozwiązania przy tablicy. Prowadzący mogą też prosić autorów rozwiązania o indywidualne rozmowy weryfikujące poprawność i samodzielność rozwiązania. Za każde poprawnie rozwiązane zadanie wyróżnione student otrzymuje punkty bonusowe (każde zadanie będzie miało przypisaną max. ilość punktów do zdobycia; domyślnie to będzie 1 punkt).
Kodeks honorowy:
(kolokwia) Sprzęt elektroniczny, wszystkie notatki, torby i plecaki muszą zostać przy wejściu do sali.
Po rozpoczęciu kolokwium zabroniony jest kontakt z innymi studentami, z osobami postronnymi (np. podczas wyjścia do toalety),
czy użycie modeli sztucznej inteligencji.
Złamanie tej zasady skutkuje niezaliczeniem przedmiotu.
(bonusy) Zabronione jest wyszukiwanie w sieci treści zadania wyróżnionego czy jego rozwiązania oraz konsultowanie rozwiązań poza grupą podpisaną pod rozwiązaniem.
Dozwolone jest korzystanie z książek i materiałów z sieci; jeśli student rozwiązał zadanie dzięki znalezieniu go,
lub bardzo podobnego, w materiałach to należy podać referencje do tych materiałów.
Każda wysłana pisemna praca ma zawierać oświadczenie autorów o zachowaniu powyższych wytycznych.
Poza grupami sformowanymi do konkretnych zestawów dyskusje na temat zadań i ich rozwiązań są dozwolone jedynie na
forum.tcs oraz poprzez email z prowadzącym zajęcia.
Prowadzący zastrzegają sobie możliwość przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji umiejętności i wiedzy studenta. Dotyczy to sytuacji w której wynik studenta wydaje się anomalią statystyczną i/lub istnieją dodatkowe przesłanki podające w wątpliwość uczciwość uzyskanego punktowego wyniku. Taka weryfikacja musi być skonsultowana z kierownikiem lub prodziekanem ds. studenckich.
Niech $A$ będzie sumą punktów uzyskanych w semestrze z aktywności, niech $K$ będzie sumą punktów uzyskanych na kolokwiach i niech $B$ będzie sumą punktów uzyskanych za zadania bonusowe.
Wtedy ocena za ćwiczenia obliczana jest następującym algorytmem:
$\textrm{if $K\leq 32$ then}$
$\qquad\textrm{return $2.0$ or NZAL}$
$\textrm{if $K>32$ then}$
$\qquad\textrm{if $A+K+B>90$ then return $5.0$}$
$\qquad\textrm{if $A+K+B>80$ then return $4.5$}$
$\qquad\textrm{if $A+K+B>70$ then return $4.0$}$
$\qquad\textrm{if $A+K+B>60$ then return $3.5$}$
$\qquad\textrm{return $3.0$}$
Zaliczenie ćwiczeń na ocenę pozytywną jest warunkiem koniecznym dla przystąpienia do egzaminu. Egzamin odbywa się w formie ustnej. Jeśli student otrzymał co najmniej 3,0 z ćwiczeń i egzaminu to jego ocena końcowa jest średnią arytmetyczną tych dwóch ocen zaokrągloną do najbliższej oceny, a w przypadku gdy średnia jest w połowie pomiędzy ocenami to w kierunku oceny z egzaminu (zatem jeśli student otrzymał 5,0 z ćwiczeń i 4,5 z egzaminu to otrzymuje ocenę 4,5 z całego kursu). W pozostałych przypadkach student otrzymuje ocenę 2,0 lub NZAL. Jeśli student otrzyma ocenę 2,0 lub NZAL za ćwiczenia to może przystąpić do kolokwium poprawkowego, które zdecyduje o możliwości przystąpienia do egzaminu. Studenci, którzy uzyskali co najmniej 32 punktów w semestrze ($A+K\geq 32$) zdają kolokwium poprawkowe jeśli uzyskają co najmniej 50% punktów, pozostali studenci zdają kolokwium po uzyskaniu 66% punktów. Osoby uprawnione do przystąpienia do egzaminu które nie zdały (nie przystąpiły) w pierwszym terminie będą mogły podejść do egzaminu w sesji poprawkowej. Osoby, które zdadzą egzamin w drugim terminie otrzymują ocenę końcową 3,0.